hudební koncerty | vystoupení | festivaly | divadla | přidáno pořadatelem akcí
Národní památkový ústavsobota 13. 10. 2018 (od 19:00) tuto akci již nestihnete
Georg Friedrich Händel (1685-1759): Sinfonia HWV 49 – z Opery Acis a GalateaBarocco sempre giovane Messiah HWV 56 – How beautiful are the feetSoprán – Simona Šaturová Messiah HWV 56 – Comfort ye, My People Ev’ry Valley Shall BeTenor – Petr Nekoranec Semele HWV 58 – OvertureMaestoso – Allegro – Adagio – GavotteBarocco sempre giovane Ariodante HWV 33 – Dite spera, e son contentoSoprán – Simona ŠaturováTenor – Petr Nekoranec Messiah HWV 56 – Rejoice greatly, O daughter of ZionSoprán – Simona Šaturová přestávka Concerto Grosso HWV 329 – Op. 6, No. 11 Barocco sempre giovane Gloria in Excelsis Deo 1. část Soprán – Simona Šaturová Rodelinda HWV 19 – Pastorello d’un povero armentoTenor – Petr Nekoranec Rinaldo HWV 7 – Act II „Lascia Ch’io Pianga“Soprán – Simona Šaturová Ariodante HWV 33 – Dopo notteTenor – Petr Nekoranec Acis a Galatea HWV 49 – Duet Happy we! Soprán – Simona ŠaturováTenor – Petr Nekoranec(Změna programu vyhrazena) SIMONA ŠATUROVÁ – SOPRÁNSimona Šaturová absolvovala bratislavskou konzervatoř. Své pěvecké vzdělání dále prohlubovala na mistrovských kursech Ileany Cotrubaş ve Vídni a u Margreet Honig v Amsterodamu. Je stálým hostem Théâtre de la Monnaie v Bruselu, kde kromě rolí Ilie, Sandriny a Servilie úspěšně ztvárnila i Violettu (režie Andrea Breth, dirigent Ádám Fischer) a Gildu (režie Robert Carsen, dirigent Carlo Rizzi). Často spolupracuje s Aalto- Musiktheater v Essenu (Violetta, Adina, Konstanze, Elettra, Donna Anna) a s Oper Frankfurt (Lucia, Pamina, Oscar, and Madama Cortese). Vystupovala rovněž v Teatro Colón v Buenos Aires, Megaron v Athénách, Théâtre du Châtelet v Paříži a Opéra de Monte- Carlo.
Simona Šaturová je také žádanou koncertní pěvkyní, z významných produkcí jmenujme vystoupení v Carnegie Hall s The Philadelphia Orchestra, účinkování na Salzburger Festspiele, spolupráce s Toronto Symphony Orchestra v Kanadě, Orchestre de Paris, koncert pod vedením Ivana Fischera s Mnichovskou filharmonií, novoroční koncert Haydnova Stvoření s Londýnskou filharmonií pod taktovkou Ádáma Fischera. Absolvovala turné s Philippem Herreweghem a Orchestre des Champs- Elysées (Festivaly Edinburgh, Rheingau, San Sebastian, Varšava aj.). Vystoupila v Ósace s Osaka Symphony Orchestra pod vedením Eidžiho Óueho. V roce 2008 mj. absolvovala turné po Německu se světoznámým barytonistou Thomasem Quasthoffem s oratoriem Eliáš Felixe Mendelssohna- Bartholdyho pod taktovkou Helmutha Rillinga. Její poslední nahrávkou je CD Decade, mapující desetiletí, kdy se v rozmezí let 1771–1781 setkává vyzrálý a úspěšný Mysliveček s mladičkým Mozartem. CD mj. obsahuje čtyři skladby ve světové premiéře. V její diskografii najdeme též adventní a vánoční skladby na CD Gloria, v čele s mimořádnou ukolébavkou Panny Marie od Tarquinia Meruly a kompozicemi Zbyňka Matějů Ad te Domine. K 200. výročí úmrtí Josepha Haydna vyšlo v květnu u vydavatelství Orfeo profilové CD Haydn Arias, které obdrželo ocenění časopisu The Gramophone „Editor’s Choice 2009“. S Českým filharmonickým sborem nahrála CD Mozartových duchovních skladeb (vydavatelství ArcoDiva) a pro vydavatelství Hänssler se podílela na projektu Haydnových mší s dirigentem Helmuthem Rillingem. Nahrávka Mahlerovy 2. symfonie s The Philadelphia Orchestra vyšla u vydavatelství Ondine a získala ocenění Supersonic Award stejně jako ocenění německých kritiků Preis der deutschen Schallplatten Kritik. Obě tato ocenění získala i nahrávka Requiem and Miserere od Johanna Adolfa Hasseho (Carus Verlag). „Simona Šaturová, která pochází stejně jako Lucia Poppová a Edita Gruberová z Bratislavy, není nic menšího než malý mozartovský zázrak. Zpívá Konstanci s tak neotřesitelnými koloraturami, procítěnými piany a stylovou dokonalostí, že se až tají dech. “ (Der neue Merker) Více zde:
www.saturova.com PETR NEKORANEC – TENORV roce 2012 se v roli Vaška podílel na provedení Smetanovy Prodané nevěsty se souborem Dětská opera Praha na Nové scéně pražského Národního divadla pod taktovkou Jana Chalupeckého, v Itálii zpíval tenorové sólo v Mozartově Requiem s Coro Filarmonico Veneto a Orchestra Regionale Filarmonia Veneta (dirigent Marco Titotto) a tenorové sólo v Mozartově Korunovační mši pod vedením Františka Šterbáka. V roce 2013 ztvárnil roli Lindora v Rossiniho Italce v Alžíru na scéně Teatro nuovo di Torino v Italii. V květnu 2015 vystoupil v rámci festivalu Pražské jaro na koncertě s názvem Adam Plachetka uvádí mladé pěvce. V lednu 2018 mu bylo v Obecním domě v Praze předáno prestižní ocenění Classic Prague Awards v kategorii Talent roku 2017. Více zde:
www.petrnekoranec.eu BAROCCO SEMPRE GIOVANE(Baroko stále mladé) je komorní soubor složený ze špičkových mladých profesionálních hudebníků. Specializuje se na interpretaci skladeb vrcholného baroka, nevyhýbá se však ani jiným slohovým obdobím. Soubor byl založen prof. Josefem Krečmerem v roce 2004, jenž je také jeho uměleckým šéfem. Soubor má za sebou již stovky významných koncertů, je zván na domácí i zahraniční hudební festivaly (Pražské jaro, Smetanova Litomyšl, Mezinárodní hudební festival Brno, Festival Concentus Moraviae, Festival Mitte Europa, The Ohrid Summer Festival, Nitrianska hudobna jar, Le Quattro Stagioni, Kammermusik um halb acht Basel, Bach Istanbul’da, atd.), jeho koncerty vysílala v přímém přenosu Česká televize, Televize Noe, Český rozhlas, nahrává na CD a pořádá vlastní abonentní cykly koncertů. Soubor spolupracuje s předními českými i zahraničními sólisty jak jsou například Jan Mráček, Václav Hudeček, Ivan Ženatý, Jana Boušková, Dagmar Pecková, nebo Giuliarno Carmignola. Vstupenky: 290 / 590 / 990 KčPRODEJ vstupenek on- line na
www.lvhf.cz nebo v síti Ticketportal
www.ticketportal.cz.