pondělí 10. 6. 2019 (od 19:00) tuto akci již nestihnete
Kateřina Englichová patří mezi nejvýznamnější harfistky Evropy. Jako sólistka spolupracovala s dirigenty Zdeňkem Mácalem, Jiřím Bělohlávkem, Ondřejem Kukalem, Jakubem Hrůšou ad. Několik let hrála s Filadelfským orchestrem a měla možnost pracovat s dirigenty jako jsou Simon Rattle, Claudio Abbado, Riccardo Muti, Wolfgang Sawallish. Vedla mistrovské kurzy v USA (Juilliard School of Music, Curtis Institute of Music), Kanadě, Hongkongu, Itálii a Lucembursku. Každé léto vede kurzy na festivalu Ameropa a harfové kurzy v Santuario di Crea v Itálii. Jako sólistka vystoupila mimo jiné s Filadelfským symfonickým orchestrem, se San Francisco Chamber Orchestra, s Vancouver Symphony Orchestra, s Hongkongským symfonickým orchestrem, s Brandenburským symfonickým orchestrem, s Budapešťským symfonickým orchestrem, s Českou filharmonií, s Brněnskou filharmonií, se symfonickým orchestrem Katowice, s Georg Solti komorním orchestrem, s Českým komorním orchestrem nebo Talichovým komorním orchestrem.
V roce 1998 debutovala v newyorské Weill Recital Hall v Carnegie Hall. S Českou filharmonií debutovala v roce 2008. Je držitelkou prvních cen z mnoha mezinárodních soutěží - mimo jiné i Pro Musicis Int. Award v New Yorku. Kateřina Englichová obdržela také Cenu Komorního spolku při České filharmonii za přínos v komorní hudbě a cenu lucemburského hudebního časopisu Supersonic Pizzicato za nahrávku francouzské komorní hudby.
Kateřina Englichová je porotkyní v mezinárodních soutěžích - Itálie, Kanada, USA, Česká republika. Několik let byla členkou komise Nadace Plaváček Juraje a Deany Jakubiskových, která pomáhá dětem z dětských domovů v uměleckých aktivitách. Je členkou Společnosti A. Dvořáka a Harp Society. V roce 2000 se stala Tváří firmy Avon při kampani proti rakovině prsu.
Kateřina Englichová hraje na harfu Lyon& Healy No.23 Gold a Lyon& Healy Black Electroacoustic. V Praze narozený hobojista Vilém Veverka (1978) patří k nejrespektovanějším českým interpretům. V současnosti je považován za nejvýznamnějšího evropského hráče na hoboj. Absolvoval Pražskou konzervatoř (F. X. Thuri), Akademii múzických umění v Praze (Liběna Séquardtová) a opakovaně se účastnil kurzů významného francouzského hobojisty Jeana- Louise Capezzaliho. Zásadním impulsem v jeho uměleckém rozvoji však bylo účinkování v Gustav Mahler Jugend Orchester a následné studium u předního německého hobojisty Dominika Wollenwebera na Hochschule für Musik Hanns Eisler v Berlíně. Jeho profesní rozvoj podstatně obohatilo i dvouleté působení v Berlínské filharmonii (stipendista Karajanovy nadace). Víc než inspirátory mu byli též špičkoví zahraniční hobojisté - Albrecht Mayer, Hansjörg Schellenberger, Maurice Bourgue či Heinz Holliger. Nastoupená cesta vyvrcholila jeho vítězstvím v jedné z nejprestižnějších hobojových soutěží - Sony Music Foundation (Tokio, 2003). Vilém Veverka, který se v současnosti profiluje jako sólový a komorní hráč, je primáriem souboru PhilHarmonia Octet a ambasadorem francouzské firmy Buffet- Crampon. V roce 2014 působil jako Artist in Residence na významném německém festivalu Mitte Europa. Společným počinem s harfenistkou Kateřinou Englichovou je vysoce ceněné album Impressions (Supraphon, 2017).
Prozatím nejnovějším a zároveň zřejmě nejzásadnějším projektem na poli zvukových nosičů je pak dvojalbum triových sonát J. D. Zelenky, které Vilém Veverk nahrál společně se členy Berlínské Filharmonie (Ensemble Berlin- Prag). Program koncertu:
M. Ravel: Le tombeau de Couperin pro hoboj a harfu
Prelude - Forlane - Menuet - Rigaudon
J. F. Fišer - Etuda pro harfu sólo
J. Vejvoda - Dva kusy pro hoboj a harfuBritten vs. Britten / Oboe against harp
6 metamorfóz podle Ovidia op. 49 / Suita pro harfu sólo op. 83 Myšlenka na svého druhu specifickou hudební konfrontaci, lépe řečeno duel krystalizovala v průběhu několika let systematické spolupráce (od roku 2005) obou dnešních interpretů. Jedná se o reakci na svého druhu hledání - dalších možností a impulsů provádění hudby, subjektivnější povahy sdělení. První (a zatím jedinou) volbou byly právě referenční skladby Benjamina Brittena - Šest metamorfóz podle Ovidia op. 49 pro hoboj sólo a Suita pro harfu sólo op. 83. Jsme svědky jednolitého hudebního bloku, kdy se oba nástroje bezprostředně střídají, či se ve dvou případech dokonce ve dvou hudebních vrstvách prolínají. Specifikem je také jiná forma mimohudebního dialogu mezi interprety a publikem - každé provedení je jedinečné. To je možné také z toho důvodu, že Šest metamorfóz pro hoboj sólo je hudbou programní. Interpret tak střídá šest masek, jinými slovy vystupuje a s publikem komunikuje v šesti různých rolích. Dodejme, že vše, celý záměr (lehce stylizovaný) je podřízen hudbě a hudebnímu obsahu ve formě třicetiminutové artikulace dvou mimořádných hudebních kompozic největšího britského skladatele všech dob. Koncert se uskuteční v tanečním sále zámku. Vstupenky jsou k zakoupení na
www.plzenskavstupenka.cz nebo v pokladně zámku Nebílovy.